Маю на сонячному інверторі саморобний 24В аккумулятор зроблений з 315A комірок. Працює в мене майже рік, напрацював 120 циклів. Подумую на зиму зробити ще один такий самий і під"єднати паралельно щоб збільшити в два рази ємність. Підкажіть чи є якісь ризики під"єднувати новий аккумулятор до того що вже трохи попрацював?
Маю на сонячному інверторі саморобний 24В аккумулятор зроблений з 315A комірок. Працює в мене майже рік, напрацював 120 циклів. Подумую на зиму зробити ще один такий самий і під"єднати паралельно щоб збільшити в два рази ємність. Підкажіть чи є якісь ризики під"єднувати новий аккумулятор до того що вже трохи попрацював?
якщо новий акумулятор буде з власною бмс, то нема проблем.
Маю на сонячному інверторі саморобний 24В аккумулятор зроблений з 315A комірок. Працює в мене майже рік, напрацював 120 циклів. Подумую на зиму зробити ще один такий самий і під"єднати паралельно щоб збільшити в два рази ємність. Підкажіть чи є якісь ризики під"єднувати новий аккумулятор до того що вже трохи попрацював?
ИМХО через балансир норм.
Маю на сонячному інверторі саморобний 24В аккумулятор зроблений з 315A комірок. Працює в мене майже рік, напрацював 120 циклів. Подумую на зиму зробити ще один такий самий і під"єднати паралельно щоб збільшити в два рази ємність. Підкажіть чи є якісь ризики під"єднувати новий аккумулятор до того що вже трохи попрацював?
ИМХО через балансир норм.
навіщо балансир при паралельному підеднані?
можна зробити по іншому. розібрати стару збірку. добавити нові комірки до старих в паралель і зібрати збірку 8S2P. 8 послідовно по два у паралель. на одній бмс. так зекономите на бмс і дротах. я собі так зробив 16с2п. при тому комірки були з 4 різних партій різних років від різних продавців. все працює добре. як одна батарейка.
можна зробити по іншому. розібрати стару збірку. добавити нові комірки до старих в паралель і зібрати збірку 8S2P. 8 послідовно по два у паралель. на одній бмс. так зекономите на бмс і дротах. я собі так зробив 16с2п. при тому комірки були з 4 різних партій різних років від різних продавців. все працює добре. як одна батарейка.
Цікаво, подумаю. Але буде втрата на копусі, треба буде новий брати, а старий викидати.
можна зробити по іншому. розібрати стару збірку. добавити нові комірки до старих в паралель і зібрати збірку 8S2P. 8 послідовно по два у паралель. на одній бмс. так зекономите на бмс і дротах. я собі так зробив 16с2п. при тому комірки були з 4 різних партій різних років від різних продавців. все працює добре. як одна батарейка.
Цікаво, подумаю. Але буде втрата на копусі, треба буде новий брати, а старий викидати.
там вже така вага буде що корпус той і не сильно потрібен. стаціонарно зробити. я зробив стелаж під батарейку прямо під інвертором. на ньому і зібрав батарею, в два ряди для компактності. по бокам обрізки дсп стягнув шпильками. носити переміщувати таке важке не збираюсь.
Підкажіть чи є якісь ризики під"єднувати новий аккумулятор до того що вже трохи попрацював?
Не забути відбалансувати новий АКБ, "по-верху". Перед вмиканням на паралельну роботу - вирівняти напругу на обох АКБ, з точністю 0,1-0,2 В (краще до 0,1 В), щоб не було значного вирівнюючого струму одразу після вмикання. Все.
А ни у кого нету таблицы настроек гибридного инвертора под лайфпо4 24в, а то стоял полгода без батареи, да и я все подзабыл, проверить скинул инвертор или нет, бмс вроде не скинула)
можна зробити по іншому. розібрати стару збірку. добавити нові комірки до старих в паралель і зібрати збірку 8S2P. 8 послідовно по два у паралель. на одній бмс. так зекономите на бмс і дротах. я собі так зробив 16с2п. при тому комірки були з 4 різних партій різних років від різних продавців. все працює добре. як одна батарейка.
Цікаво, подумаю. Але буде втрата на копусі, треба буде новий брати, а старий викидати.
Не роби так. Ті перекоси тебе заіпуть. Тай походивші банки коли просядуть остаточно, отримаєш мега гемор. А так від'єднав підозрілу батарею і займаєшся нею окремо. Мабуть читав про мої довбання з двома батареями. Правда в мене обидві втомлені
можна зробити по іншому. розібрати стару збірку. добавити нові комірки до старих в паралель і зібрати збірку 8S2P. 8 послідовно по два у паралель. на одній бмс. так зекономите на бмс і дротах. я собі так зробив 16с2п. при тому комірки були з 4 різних партій різних років від різних продавців. все працює добре. як одна батарейка.
Цікаво, подумаю. Але буде втрата на копусі, треба буде новий брати, а старий викидати.
Не роби так. Ті перекоси тебе заіпуть. Тай походивші банки коли просядуть остаточно, отримаєш мега гемор. А так від'єднав підозрілу батарею і займаєшся нею окремо. Мабуть читав про мої довбання з двома батареями. Правда в мене обидві втомлені
не буде жодних перекосів. все буде супер. тим паче якщо комікри якісні нові. сотня циклів для них дрібниця. головне правильно зібрати і правильні перемички підібрати. і потрібно паралельно підеднати старі комірки до нових і ці паралельні збірки послідовно зеднати в одну. у мене так працює все супер при цьому на 16с. у нього всього навсього 8с. при тому у мене комірки реально різних років різних партій. частина з них відпрацювала вже якусь кількість циклів при тому у сурових умовах. деякі комірки з різних партій піденані навіть послідовно. за два місяці жодного спрацювання бмс по помилці типа перенапруга по розбалансу . батарею ганяю у хвіст і гриву заряджаючи і розраджаючи великим струмами до 100% SOC і розряджаючи до 10% майже щодня. у тесли батарейки до речі так зібрані. тільки там послідовно і паралельно дуже багато елементів. і в цьомe є свій плюс. при такій збірці різниця параметрів нівелуеться кількістю комірок. частина комірок більше на емність інша частина менша. при великій кількості середня величина виходить майже ідеальна по збірці.
Тай походивші банки коли просядуть остаточно, отримаєш мега гемор. А так від'єднав підозрілу батарею і займаєшся нею окремо.
120 циклів - це досить небагато для Ліфепо, тому вмруть вони ще дуже не скоро, років за 10-20.
Але я теж підтримую варіант зібрати новий АКБ, бо це банально універсальніший варіант, і у багато чому - простіший.
Фактично, варіанти, відносно, рівні. Зібрати їх всі в одну АКБ великої ємності - то одна велика АКБ 24 Вольти і великої ємності - теж, таке собі рішення, не надто зручне з різних аспектів. Краще вже 48 Вольт, і менша ємність (але та ж сама енергія).
А ни у кого нету таблицы настроек гибридного инвертора под лайфпо4 24в, а то стоял полгода без батареи, да и я все подзабыл, проверить скинул инвертор или нет, бмс вроде не скинула)
Налаштування зберігаються, ймовірно, у флеш-пам'яті мікроконтролерів, тож навряд вони скинуться. Та й буде видно, якщо звісно, слідкувати за системою хоча б перші кілька годин. Головне - одразу перевірити налаштування, що стосуються заряду АКБ - тип хімії, зарядні напруги (2 рівня), зарадні струми (2 шт - від сонця та від мережі). Тобто, фактично, перевірити усього біля 5 штук налаштувань - це займає хвилину часу. За цей час нічого не трапиться.
А ни у кого нету таблицы настроек гибридного инвертора под лайфпо4 24в, а то стоял полгода без батареи, да и я все подзабыл, проверить скинул инвертор или нет, бмс вроде не скинула)
Даташит на батарею или ячейку есть? На разних батареях може відрізнятися
Самосбор на eve 105
Даташит на батарею или ячейку есть? На разних батареях може відрізнятися
Нічого не відрізняється, вся Ліфепо4 хімія працює однаково. Крім випадків, що ви хочете витиснути з АКБ щось екстремальне. Якісь середньо-універсальні налаштування - вони однакові для всіх ліфепо. Тобто, даташит, звісно, корисно читати - але якщо прочитати їх багато, то стає видно, що вони однакові за природою, та дуже подібні за властивостями. Наприклад - зарядний струм - його варто робити до 25-30% (тобто, до 0,3С), сумарно від обох джерел (мережа, чи сонце). Або, відовідно, до 0,15-0,2С (до 20%) від кожного з джерел (мережа, чи сонце). Таке налаштування підходить для всіх Ліфепо елементів, бо всі допускають заряд струмом до 0,5С. Але струм 0,5С - досить добре прогріватиме АКБ, що не йде йому на користь, тому не варто робити такий великий (0,5С), без явних на те потреб. Те ж саме з рівнями зарядної напруги - 3,45 Вольти на комірку - вже мінімально досить, щоб вона зарядилася (або, максимум - 3,50 В) (фактично, навіть при 3,40 В - вже комірки можуть бути досить суттєво заряджені, близько до 90-95 %, якщо є час на абсорбцію заряду, і звісно, якщо вони відбалансовані, а не шо попало). Тому, рівень напруги bulk-заряду для будь-якого 8S ліфепо - може бути 27,6-28,0 В, плюс-мінус особливості конкретного інвертора, бо вони досить неточно міряють напругу. Рівень напруги float-заряду для будь-якого 8S ліфепо - може бути біля 26,8-27,2 В, плюс-мінус особливості конкретного інвертора, бо вони досить неточно міряють напругу. ("флоат" - можна рахувати біля 3,35 В/комірку - це рівень напруги повністю зарядженого АКБ в спокої)
Самосбор на eve 105
Мін напряжение хоча і пишуть в шиті можна до 2.5, але приймемо 2.75. Макс 3.65 перестрахуємося , хай буде 3.6. Ну і номінал ( флоат) 3.2 8 комірок. Інвертору кажемо мін 22 (як раз два вольта до мін 20 запасу) - флоат 25.6 - макс 28.8
Ну і номінал ( флоат) 3.2 8 комірок.
Номінальна напруга - це не флоат, бо флоат має бути приблизно на рівні повністю, чи майже повністю зарядженого АКБ (тобто, це від 3,30 до 3,35 В). Напруга 3,20 В - це вже трохи розряджений АКБ (розряджено на 30-40%, плюс-мінус). Звісно, можна виставити і таку напругу, але тоді, в потрібний момент - АКБ не буде повністю заряджена.
Щодо напруги вимикання: Нижче 3,0 вольт - в комірки вже мало ємності (біля 5-10%), тож нижню напругу вимикання в інверторі можна робити вже біля 2,9 - 3,0 вольти.
Тобто, коротше кажучи, основний "робочий" діапазон напруг комірки ліфепо4 - це 3,0-3,4 Вольти (або 3,0-3,5 В, якщо комусь так більше подобається).
Ну і номінал ( флоат) 3.2 8 комірок.
Номінальна напруга - це не флоат, бо флоат має бути приблизно на рівні повністю, чи майже повністю зарядженого АКБ (тобто, це від 3,30 до 3,35 В). Напруга 3,20 В - це вже трохи розряджений АКБ (розряджено на 30-40%, плюс-мінус). Звісно, можна виставити і таку напругу, але тоді, в потрібний момент - АКБ не буде повністю заряджена.
Щодо напруги вимикання: Нижче 3,0 вольт - в комірки вже мало ємності (біля 5-10%), тож нижню напругу вимикання в інверторі можна робити вже біля 2,9 - 3,0 вольти.
Тобто, коротше кажучи, основний "робочий" діапазон напруг комірки ліфепо4 - це 3,0-3,4 Вольти (або 3,0-3,5 В, якщо комусь так більше подобається).
Я не зря приводил скрин даташита.
Я не зря приводил скрин даташита.
Там не показано реальну зарядну характеристику (я а їх бачив багато, і у т.ч. міряв власноруч, з EBC-A40L), тому не знаю, до чого саме ви апелюєте.
Давайте я поясню значення "номінальна напруга 3.2 В, при струмі 0.5 С". Це означає, що якщо узяти заряджений елемент, та навантажити його струмом 0.5С - то його напруга буде біля 3.2 Вольти (тобто - просяде до 3.2 Вольти). Насправді - навіть трохи вища. Без навантаження (а саме так буває, коли комірка заряджається - напруга елементу буде помітно вища.
В заряджених елементів, якщо їх не чіпати - напруга тримається між 3.35-3.40 В. Це і є мінімально необхідна напруга, щоб елемент тримався зарядженим, тобто, щоб підтримувати його заряджерий стан, але не форсувати його заряд увесь час. Таку велину напруги і є сенс ставити як флоат. (Флоат - напруга підтримання зарядженого стану).